Home Tech E-commerce marketing: wat is er nieuw op dit gebied?

E-commerce marketing: wat is er nieuw op dit gebied?

0
E-commerce marketing: wat is er nieuw op dit gebied?

Het landschap van e-commerce en e-commerce marketing verandert razendsnel. Er staat per slot van rekening een E voor, ‘electronic’. Het is belangrijk om mee te gaan met dit landschap, omdat je anders flink veel omzet misloopt voor je webwinkel of je e-commerce bedrijf. Met de juiste maatregelen kun je hele mooie kansen pakken om je omzet juist te verhogen. Dus: wat is er nieuw op het gebied van e-commerce marketing wat gaat er veranderen en wat zijn de opkomende mogelijkheden? Je leest het hier.

Personalisatie is het belangrijkste onderdeel van e-commmerce marketing

We beginnen gelijk met een ontzettend belangrijk onderwerp: personalisatie als onderdeel van e-commerce marketing. Personalisatie betekent dat je ieder persoon een aangepaste versie van je webwinkel laat zien, afhankelijk van bepaalde factoren. Deze factoren kunnen persoonskenmerken zijn, daar zijn tools voor om die te ontdekken. Ook kunnen deze factoren zaken zijn zoals eerder gezochte termen of andere websites die de bezoeker vaak bekijkt. Je maximaliseert je e-commerce marketing met personalisatie. De prijs is niet zo heel belangrijk meer, wel goede service.

PWA’s

Mensen vinden het niet fijn om apps te downloaden op hun telefoon, alleen maar omdat ze ergens een product willen kopen of bekijken. Daar tegenover staat dat mobiele websites niet zo gebruikersvriendelijk zijn. Deze beide opties zijn dus niet super, dus is er iets tussenin bedacht: de Progressive Web App (PWA). Als je een website bezoekt wordt er automatisch een tijdelijke app via de mobiele site op iemands telefoon gezet. Het is dus heel gebruiksvriendelijk en zal het conversiepercentage van bezoekende klanten verhogen. Goede e-commerce marketing integreert PWA’s in de strategie.

Data leidend voor e-commerce marketing

Eigenlijk is data niet nieuw, het wordt al sinds het begin van e-commerce marketing gebruikt. Wat er echter wel nieuw is, is dat data volledig leidend wordt voor de e-commerce marketing strategie. Tot op heden werd data altijd wel verzameld, maar is er steeds te weinig mee gedaan wat betreft e-commerce marketing. Er blijven allemaal kansen liggen. Het is nu zaak om diep in de analytics te duiken om precies te weten hoe het zit voor je webshop. Interpreteer de data op de juiste manier en je optimaliseert je hele e-commerce marketing tot in de oneindigheid. Koppel ook verschillende data tools aan elkaar om tot andere resultaten te komen. Deze drie ontwikkelingen tonen aan dat je altijd bovenop de marketing trends moet zitten om de kansen te pakken voor jouw webshop.